Reisetilbud

Paradisøya Pangkor Laut - 11 dager/10 netter (MY05)

11  dager
Fra kr
17.590,-

Autentiske Vietnam - 15 dager/14 netter (VN03)

15  dager
Fra kr
22.590,-

Maldivene - Reethi Beach Resort (ML04)

8  dager
Fra kr
18.190,-

Rimelig luksus i sjarmerende Thailand (TH25)

11  dager
Fra kr
16.450,-

Maldivene - paradis på jord! (ML01 - Lily Beach Resort & Spa)

8  dager
Fra kr
34.790,-

Tilbakemeldinger - 2011

 

Tilbakemeldinger fra noen av våre kunder som har reist til ulike reisemål i 2011.


Reisemål: Maldivene
Rundreise: Adaaran Select Meedhupparu
Reiseperiode: Desember 2011
Antall reisende: 2 personer

1. Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.
Qatar, beste vi har fløyet med, god benplass, deilig mat og super servide ombord.

2. Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.
Øya var vakker. Dårlig service, lite vennlighet/smil fra de ansatte. Mat OK. Altfor lang ventetid mellom ankomst/avgang Male og flyet videre. eks. 6 timers ventetid i Male på hjemreisen. Vil ikke anbefale dette hotellet videre. Maten var OK Dere anbefalte det ikke, jeg fant det selv.

3. Deres inntrykk av turen, generelt sett.
Alt fungerte supert, hotellet er som nevt min egen skyld

4. Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.
Hyggelig agent møtte oss på flyplassen og var der når vi reiste igjen

5. Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.
Ingen svar

6. Vurdering av service i forkant av turen.
100% fornøyd, vil anbefale Eastern til alle!

7. Annet som dere ønsker å formidle.
Takk for super oppfølging! 





Reisemål: Jordan
Rundreise: JE06 – Rundreise i Jordan – 8 dager/7 netter
Reiseperiode: Desember 2011
Antall reisende: 3 personer

1. Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.
God service, punktlig, Litt ugunstig tid for hjemreisen

2. Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.
meget bra, men Wadi Rum vinterstid er et kaldt sted å sove!!

3. Deres inntrykk av turen, generelt sett.
eksellent, anbefaler turen videre til kjente

4. Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.
1. klasses,. korrekt, vennlig, kunnskapsrike.,Sjåføren var meget hyggelig og personlig.

5. Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.
vi gikk neppe glipp av noe vesentlig. Amman downtown alene var en storartet opplevelse.

6. Vurdering av service i forkant av turen.
vennlig og forekommende

7. Annet som dere ønsker å formidle.
Takk for en fin tur! 





Reisemål: Vietnam og Kambodsja
Rundreise: VN02 – Eksotiske Vietnam og Kambodsja – 14 dager/13 netter
Reiseperiode: November / desember 2011
Antall reisende: 2 personer

1. Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.
Bra

2. Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.
Bra

3. Deres inntrykk av turen, generelt sett.
Veldig bra

4. Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.
Alle guidene var veldig bra, men ingen var helt på topp i engelsk. Sjåfører og biler var bra untatt i HCMC. Der var bilen en katastrofe og sjåføren var grei i byen men på langtur var han ikke bra sa han brukte gassen som av/på bryter og dermed ble det en rykkete tur.

5. Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.
Stort sett veldig bra men etter hert ble vi mettet på templer. Men det gikk greit å styre guidene over på noe annet.

6. Vurdering av service i forkant av turen.
Meget bra.

7. Annet som dere ønsker å formidle.
Alt i alt er vi meget gått fornøyde og har hatt en kjempetur der alt har gått på skinner!! 






Reisemål: Maldivene og Doha
Rundreise: Vilu Reef Beach & Spa Resort med stopover i Doha (InterContinental Doha)
Reiseperiode: November 2011
Antall reisende: 2 personer

1. Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.
Veldig bra

2. Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.
Viluf Reef, veldig bra, Doha litt slitent

3. Deres inntrykk av turen, generelt sett.
Flott tur

4. Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.
God hjelp over alt.

5. Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.
Var ikke på mange utflukter.

6. Vurdering av service i forkant av turen.
Meget godt fornøyd.






Reisemål: Thailand
Rundreise: Chiang Mai, Bangkok og Koh Samui
Reiseperiode: Oktober 2011
Antall reisende: 3 personer

1. Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.
Veldig bra

2. Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.
veldig bra, noe kostbart på koh samui

3. Deres inntrykk av turen, generelt sett.
veldig bra

4. Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.
særdeles god guide og sjåfør i chang mai. litt uvitende guide på koh samui, ellers bra

5. Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.
veldig bra

6. Vurdering av service i forkant av turen.
veldig bra




Reisemål: Jordan
Rundreise: JE06 – Rundreise i Jordan – 8 dager/7 netter
Reiseperiode: Oktober 2011
Antall reisende: 1 person

1. Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.
Ok

2. Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.
meget bra

3. Deres inntrykk av turen, generelt sett.
meget bra

4. Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.
sjåfør meget bra og guider bra

5. Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.
veldig bra

6. Vurdering av service i forkant av turen.
også veldig bra

7. Annet som dere ønsker å formidle.
turen anbefales ! meget bra





Reisemål: Indonesia og Singpore
Rundreise: Bali, Gili og Lombok
Reiseperiode: September 2011
Antall reisende: 2 personer 

Jeg vil bare her og nå si at vi er vel hjemme - og kjempefornøyd!!!

. Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.
Qatar er bra, men kanskje hadde vi for høye forventninger. Alle blant personalet var ikke like serviceminded. Mat og drikke bra. Underholdning bra. Doha flyplass er ikke noe å skryte av og veldig stress ved transit hjem.Og da var det uklar og mangelfull info. Kan være lurt å informere norske reisende om restriksjoner/forbud når det gjelder alkohol.Blant annet at det ikke lov å ta ombord i flyet hjemover og ikke lov å ta med inn i Qatar. 

2. Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.
Gjennomgående veldig bra. Minst fornøyd med Villa Ombak på Gili. Hytta var særdeles sliten, hull i vegger, tak og gulv blant annet. Semiåpent bad var ikke noe for oss og vi var også uforberedt på hvor åpent det faktisk var. Vi fikk byttet rom - til et som var lavere standard men med toalett/bad innendørs. Peronalet på alle hoteller var svært serviceminded og generelt er vi som sagt svært fornøyd. 

3. Deres inntrykk av turen, generelt sett.
Veldig fin tur. Opplegget fungerte så og si knirkefritt. Litt frem og tilbake med hentetider, men det ordnet seg. Det vi kanskje var minst fornøyd med var båtturene med Blue Water express. Personalet vil vi skryte av, men båtene var heller så som så. Ganske små og innelukket. Vi hadde heller ønsket oss en båttur der det var mulig å sitte ute - selv om det tar lenger tid. Reisen i seg selv kan være en opplevelse av positiv karakter. På begge båtturene med BWE var det stor sjø og ikke veldig hyggelig. Vi var også usikre på om båten fra Lombok til Bali faktisk ville gå. Enkelte dager ble denne type båttrafikk stopper pga stor sjø. Så det kan være et tips å gi alternativer når det gjelder båttype.
 
4. Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.
De guidene som hentet oss var svært positive, selv om vi ikke kjøpte noen utflukter. Spesielt var guiden på Lombok veldig opptatt av å gjøre en god jobb for oss. Sjåførene kjørte sikkert og rolig og var heller av den tause typen og det var helt greit. 

5. Vurdering av service i forkant av turen.
Veldig bra! 

6. Annet som dere ønsker å formidle.
Vi er veldig fornøyd med hjelp og opplegg! De anmerkninger vi har kommet med er ment som innspill for å gjøre ting enda bedre. For summa summarum: Vi er kjempefornøyd! 








Reisemål: Indonesia
Rundreise: Bali med bryllupsseremoni
Reiseperiode: September 2011
Antall reisende: 5 personer 

1. Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.
Kjempe bra! Alle var fornøyde! 

2. Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.
Supert! Bra standar og hyggelig vertskap 

3. Deres inntrykk av turen, generelt sett.
Veldig bra program. Terningkast 6! 

4. Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.
Veldig bra! God i engelsk , tydelig. 

5. Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.
Supert! 

6. Vurdering av service i forkant av turen.
Veldig bra! Vi har mast mye men allikevel fått svar :o) 

7. Annet som dere ønsker å formidle.
Ønsker å takke dere for kjempe bra oppfølging og opplegg. Vi kommer tilbake ;o) 








Reisemål: Indonesia
Rundreise: ID05 – Øyhopping i Indonesia – 14 dager/13 netter
Reiseperiode: September 2011
Antall reisende: 2 personer

1. Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.
Qatar Airwais er nok et av verdens beste flyselskap 

2. Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.
fine, passelige store og veldig service pregede hoteller. 

3. Deres inntrykk av turen, generelt sett.
godt organisert, til fornuftig pris 

4. Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.
bra kvalitet på både guider og sjåfører, samt god kvalitet på utstyr. det eneste å bemerke er båt turen mellom Lombok og Bali på hjemveien kunne godt vært erstattet av innenriks fly, pga liten båt og mye sjø. 

5. Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.
veldig bra 

6. Vurdering av service i forkant av turen.
veldig bra 

7. Annet som dere ønsker å formidle.
Vi kommer helt sikkert til å reise med dere ved en senere annledning og vil selvfølgelig anbefale turen for andre.





Reisemål: Singapore og Indonesia
Rundreise: ID05 – Øyhopping i Indonesia – 14 dager/13 netter
Reiseperiode: August / september 2011
Antall reisende: 2 personer

1. Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.
kjempe bra service og punktlighet. 

2. Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.
flotte hoteller,service innstilte personale, reine og fine rom.Men dårlig beliggenhet mtp strand/badeforhold. 

3. Deres inntrykk av turen, generelt sett.
svært fornøyd, men mye tid på reising. 

4. Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.
Hyggelige og serviceinnstilte. Men de spør mye spørsmål. 

5. Vurdering av service i forkant av turen.
Svært bra, raskt svar på mail 

6. Annet som dere ønsker å formidle.
Utrulig lang hjemreise, vi var på reisefot i 2 dager. Vi hadde 11 timer ventetid på flyplassen på bali fra vi ankom med båt/bil fra lombok til flyet gikk om kvelden. Veldig kjedelig, føler vi mistet en hel dag. Hotellet på lombok var en fornøyelse.






Reisemål: Indonesia
Rundreise: Bali og Gili
Reiseperiode: August / september 2011
Antall reisende: 2 personer


Holiday was nice, warm and sunny. We appreciate your effort on providing us a excellent trip plan. 

- Airlines: Very good.. Singapore Airline offers good comfort (even in economy class), tasteful food and great movie selections. Timings were also appropriate, making our trip as fast as possible. 

- Hotels:
o Semara: Ok, not exceeding expectations… Rooms are big and comfortable, however hotel location does not make it the best option you can have. In the other hand, they have a nice spa and big swimming pool. Hotel is not located in front of the beach; 

o Villa Grasia: above average when it comes to others hostels in Gili, however a bit too North in the Island. That’s actually a good point for whoever wants peace, but checking other options our opinion is that eventually Vila Ombak would have suited us better. But in overall Grasia has given us a good stay, with honeymoon package and good service. 

- Overall tour was within expectation. Bali is a very big island, meaning very populated. Perhaps because of lack of information from our side on this matter, first impression was not the best… but then we get used with it and enjoyed as much as possible. Gili has awesome spots for snorkeling and diving and one spot for swimming, which is where the village is located. 

- Quality of service provided during the tour has to be appreciated. Asia Tour has provided us an excellent service, been available at all times. 

- Very good initiative when trying to make the package suits us. We are very pleased with the service. 






Reisemål: Thailand og Vietnam
Rundreise: Bangkok, Phuket og rundreise i Vietnam
Reiseperiode: August/ september 2011
Antall reisende: 1 person

1. Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.
helt på top 

2. Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.
enestående 

3. Deres inntrykk av turen, generelt sett.
Helt Helt fantastisk 

4. Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.
enestående. Det er sjældent man får en historieprofessor som guide. Sikre sjåfører... 

5. Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.
MEGET givende for meg mht historie men lidt mange templer. 

6. Vurdering av service i forkant av turen.
uvuderlig. 

7. Annet som dere ønsker å formidle.
som jeg nevner i mine artikler har der på alle flights henting bringing og guiding ikke vært EN fejl. Fantastiskt. TAKK FOR ALT. 
 






Reisemål: Doha og Sri Lanka
Rundreise: SL01 – Rundreise i Sri Lanka – 14 dager/13 netter
Reiseperiode: August 2011
Antall reisende: 2 personer


1. Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.
Vi fløy med Qatar airways. Servicen var ok. Men på hjemturen ble man vekket 3 timer for å få servert frokosten før soloppgang grunnet ramadan.


2. Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.
Hotellene var meget bra og bedre enn forventet med unntak av hotellet i Unawatuna. Hotellet i Unawatuna valgte vi å ikke benytte. Vi bodde istedet på et flott hotell i Ahungalla.


3. Deres inntrykk av turen, generelt sett.
Turen var meget bra og vi kan anbefale den til andre. 


4. Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.
Sjåføren var serviceorientert og imøtekommende, men litt dårligere i engelsk enn forventet.

Han var veldig hjelpsom da vi skiftet hotell i Unawatuna og også da vi måtte endre reiseruten grunnet sykdom. Guidene i Sigirya og Yala var veldig flinke. Det var veldig fint å ha lokale guider da vi oppfatter disse som mer kunnskapsrike enn sjåføren.


5. Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.
Vi synes vi sitter igjen med et godt inntrykk av de attraksjonene vi var innom. Spesielt godt likte vi Sigirya og Yala. Anbefaler fuglesafari i Bentota =)


6. Vurdering av service i forkant av turen.
Vi fikk den hjelpen vi ønsket og synes servicen var bra. Fint at man får vite navn på hotellene før man reiser og at man kan endre på turen dersom man ønsker det.


7. Annet som dere ønsker å formidle.
Vi har hatt en fin tur og planlegger allerede en ny reise med deres reiseselskap =) Takk for en fin tur.





Reisemål: Indonesia
Rundreise: Bali, Gili og Lombok
Reiseperiode: Juli 2011
Antall reisende: 2 personer

Hei, må bare si at vi hadde en fantastisk bra ferie og er meget fornøyd med det som du greide å få fram av hotell, reise og organisering.
• Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.
Qatar var et veldig bra selskap og vil anbefale dette 100%, må si at de er blant mine topp 3 i verden. Mat og drikke var suveren og i tillegg service og underholding på topp. SAS kommer lang under på alle kanter.

• Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.
Alle hoteller hadde topp service uansett størrelse og lokalitet. Her er det bare positivt. Vil anbefale hotellet på Gili, det var bare helt topp.

• Deres inntrykk av turen, generelt sett.
Generelt sett en bra tur, vi valgte jo mye selv da bare reise og overnatting var forhåndsbestilt.

• Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.
Vi er fornøyd med Guider og sjåfører, de som dere booket var meget dyktige og gjorde det de skulle, høflige og ikke for masete slik det ofte kan være, vi ble selvsagt spurt om vi ville ha en tur her og der men opplevde lite press slik som andre uavhengige sjåfører ofte gjorde. Hvis en sa nei et par ganger og dette klart og tydelig så gikk det bra, men en må selvsagt være bestemt og ikke nøle.

• Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.
Vi hadde jo bare transport inkludert og booket egne utflukter, men vi booket noe gjennom de samme som dere bestilte da jeg booket turen hos dere. Her var vi veldig fornøyd og god kvalitet var det også.

• Vurdering av service i forkant av turen.
Service fra Eastern Travel har bare vært på topp, vi vil bruke dere igjen






Reisemål:
Malaysia
Rundreise: MY03 - Fascinerende Sarawak - 11 dager /10 netter med forlengelse på Damai Beach
Reiseperiode: Juli 2011
Antall reisende: 2 personer

Vi er vel tilbake etter en spennende og interessant tur til Malaysia. Vi er meget fornøyd med det meste. Turen var en stor opplevelse. 

Flyet fra København til Doha var forsinket, så det ble stressende å komme seg gjennom flyplassen i Doha (lang busstur rundt flyplassen, kø for bagasjesjekk, ny kø for ut i flyet, og ingen tid imellom), men på hjemtur hadde vi bedre tid. Det var egentlig godt å få et avbrudd i en lang flytur. Utmerket service og bra flymat hele veien, og bagasjen var med. Men i K.L. på hjemtur måtte vi sjekke inn på nytt, selv om bagasjen gikk direkte.

Hoteller: Equatorial i K.L. svarte til forventningene. Lå meget sentralt. God frokost, hyggelig. Fint basseng. 

Hilton Kuching var topp på alle måter, og med fantastisk utsikt over elva.
I Batang Ai ble vi oppgradert til leilighet, og den var stor og lekker. Batang Ai var som et eventyr midt i jungelen. Kunne godt vært der en dag til. Bassenget var under oppussing pga. problemer med grunnen, men det var ok å bade i innsjøen. 

Damai Beach var bedre enn noen av kommentarene vi har sett på tripadvisor. Fint bassengområde og strand, ingen kamp om solstolene (bare europeerne soler seg). Variert og rikholdig meny på spisestedene (vi spiste stort sett der). Maten regnes som dyr lokalt, men er billig sett med norske øyne. Masse godt! Supert med gangavstand til folkemuseet,Sarawak Cultural Centre, som var meget interessant.

Guidene var kunnskapsrike og virket interessert i å formidle mest mulig om landet og kulturen, som de var tydelig stolt av. Engelsken gikk greit. Vi hadde kombinert sjåfør/guide fordi vi bare var to, men det føltes trygt i trafikken.
Guiden vår på Borneo, Mathew, stoppet steder utenom planen, som et marked og en pepperfarm. Han ville gjerne finne ting vi kunne ha spesiell interesse av.
Guiding i Kuching betydde noe kjøring. Kattemuseet var interessant og verdt å se. Og da vi kom, klarte de å skaffe oss billetter til første kveld på Rainforest Music festival, som var fantastisk bra. Absolutt å anbefale!- Det å se orangutanger på nært hold var en stor opplevelse, men det største var turen opp Lemanak river i longboat til et Iban longhouse. Det var enda bedre enn forventet. Vi hadde lest at man skulle ha med gaver, men det ordnet vi sammen med guiden der nede. Det skulle deles på 33 familier og kostet oss ca.100 nok. 

Vi fikk tilbud fra arrangøren der nede om aktiviteter utenom programmet. Vi ble med på en båttur på Santubong river og så irrawaddy-delfiner, probiscusaper og ildfluer, men ingen krokodiller. Det manglet ikke på interessante tilbud, men varmen og luftfuktigheten setter litt grenser for hva man orker på en dag.

Generelt opplevde vi Malaysia og folkene vi møtte som velorganiserte, effektive og punktlige, med et smil og godt humør. 

Vi er meget fornøyd med service og alt, i grunnen. 




 




Reisemål:
Malaysia
Rundreise: Kuala Lumpur og Tioman
Reiseperiode: Juni / juli 2011
Antall reisende: 2 personer 


· Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet. 

min samboer var veldig godt fornøyd med business class, men opplevde nok at SAS var det av flysselskapene som de som ytet ”dårligst” service av hun fløy med.


· Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen. 

Hotell i Kuala topp, på Tioman bare positivt å si om. 


· Deres inntrykk av turen, generelt sett. 

Svært godt fornøyd 


· Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen. 

Kanskje det vi var minst fornøyd med, møtte ikke opp som avtalt for å kjøre oss til flyet som skulle ta oss til Tioman, men hotellet var fantastiske og ordnet opp slik at de fikk kontaktet selskapet som kom 30 40 min etter avtalt tid, men vi rakk flyet


· Vurdering av service i forkant av turen. 

Veldig positivt overrasket, Rezowan fra dere er flink, hyggelig og profesjonell Jeg vil så absolutt bruke ham igjen v neste tur til Asia.







Reisemål: Indonesia
Rundreise: Bali, Gili og Lombok
Reiseperiode: Juli 2011
Antall reisende: 2 personer 


Hei, må bare si at vi hadde en fantastisk bra ferie og er meget fornøyd med det som du greide å få fram av hotell, reise og organisering.


· Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Qatar var et veldig bra selskap og vil anbefale dette 100%, må si at de er blant mine topp 3 i verden. Mat og drikke var suveren og i tillegg service og underholding på topp. SAS kommer lang under på alle kanter.


· Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Alle hoteller hadde topp service uansett størrelse og lokalitet. Her er det bare positivt. Vil anbefale hotellet på Gili, det var bare helt topp


· Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Generelt sett en bra tur, vi valgte jo mye selv da bare reise og overnatting var forhåndsbestilt.


· Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Vi er fornøyd med Guider og sjåfører, de som dere booket var meget dyktige og gjorde det de skulle, høflige og ikke for masete slik det ofte kan være, vi ble selvsagt spurt om vi ville ha en tur her og der men opplevde lite press slik som andre uavhengige sjåfører ofte gjorde. Hvis en sa nei et par ganger og dette klart og tydelig så gikk det bra, men en må selvsagt være bestemt og ikke nøle


· Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Vi hadde jo bare transport inkludert og booket egne utflukter, men vi booket noe gjennom de samme som dere bestilte da jeg booket turen hos dere. Her var vi veldig fornøyd og god kvalitet var det også.


· Vurdering av service i forkant av turen.

Service fra Eastern Travel har bare vært på topp, vi vil bruke dere igjen 


 




Reisemål:
Vietnam
Rundreise: VN04 - Avslappende Vietnam - 14 dager/13 netter
Reiseperiode: Juli 2011
Antall reisende: 2 personer 


Vi kom vel hjem 1.august etter en fenomenalt flott Vietnamreise. Interessante dager i Hanoi, drømmebåttur på Halong Bay og flott avslutning i Saigon/HoChiMinh-byen. 

De 7 dagene i Nha Trang i midten var rett og slett strålende og akkurat hva vi drømte om. Hotellene var supre hele veien, både når det gjelder service, rommene og beliggenheten. Muligens et lite unntak for Saigon der vi fikk rom uten vinduer (Vi bytta fra Superior til Standard siste natta fordi rommet var lysere og penere, litt mindre, - men forsatt uten vindu ut.) 

Vi ble direkte rørt over hotellet i Nha Trang som gjorde ekstra stas på sølvbryllupsparet! (Se vedlegg!) 

Guidene vi møtte var blide, imøtekomne og veldig hyggelige. Sun&Sea har tydeligvis gode medarbeidere. 

Nå skryter vi av opplegget til alle vi kjenner! Fortsatt god sommer.





Reisemål:
India
Rundreise: Delhi, Jaipur, Agra, Rajasthan, Goa, Mumbai
Reiseperiode: Juli 2011
Antall reisende: 2 personer 


Vi er vel hjemme igjen. Vi må si at alt i alt har vi hatt en flott tur! Våre uker i India ga oss uendelig mange spennende opplevelser, og det har vært kjedelig å komme hjem til hverdagen igjen. Her følger en liten rapport: 


Flyselskapet: 
Vi var meget fornøyd med Jet Airways, både turen til og fra India og innenriksreisen. 


Hoteller: 
Hotellene var ganske forskjellige. Pushkar Fort var helt utrolig, men lå litt langt utenfor byen. Libra i Jaipur hadde en helt topp standard, men lå også litt langt fra sentrum. Vi likte best hotellet i Jodhpur. Meget sjarmerende og med sentral beliggenhet. Det var også her vi traff andre reisende. Ellers var de andre hotellene helt ok, med unntak av Goan Village. Der var det veldig muggent og det eneste stedet vi opplevde at håndklær og sengetøy ikke var rent. Servicen på samtlige hoteller var bra, og alle ansatte meget vennelige og hjelpsomme. 


Turen i sin helhet: 
Vi er veldig fornøyd med opplegget. Servicen og hjelpen vi mottok under hele reisen var super! Manekk ringte oss også flere ganger under reisen bare for å sjekke at alt var ok! 


Våre personlige valg: Vi følte vi hadde litt for lite tid på de ulike stedene i Rajasthan. Vi hadde som regel to netter og en dag på hvert sted. Vi kunne godt hatt tre netter og to dager. Det var mye å se, og det ble litt lite tid til å utforske det hele. Ti dager på regnfulle Goa ble litt i overkant. Det hadde holdt med fem dager. 


Guidene og sjåførene: 
Vi var fornøyd med alle guidene og sjåførene. 


Attraksjoner/utflukter: 
Vi var fornøyd med attraksjonene og utfluktene. 


Service i forkant av turen: 
Vi er meget fornøyd med hjelpen og oppfølgingen vi fikk av dere i forkant, under og etter reisen! Ingen ting å utsette på! Vi kommer med glede til å henvende oss til dere ved en senere anledning, og kan trygt anbefale dere til venner og kjente. Vi må også si at vi var hundre prosent fornøyd med deres representant i India! Vi følte oss godt tatt vare på og trygge gjennom hele reisen!



 




Reisemål: Sri Lanka
Rundreise: SL01 - Rundreise i Sri Lanka - 14 dager/13 netter
Reiseperiode: Juli 2011
Antall reisende: 2 personer 


Information prior to arrival
Before leaving for Sri Lanka we received a program explaining the main events of the trip. This was useful and gave us an overview of what to expect.

It could have been useful to know in advance that the program could be modified to meet our needs. As far as we knew, the program was fixed and could not be modified. 


Hotels
The hotels we stayed at were excellent. Most were five or four star hotels that are fully comparible to the best hotels in western europe. People are very friendly and we received excellent service.

The only hotel that did not quite meet our expectations was the last hotel in Unawatuna. This was not a bad hotel, but it did not hold the same standard as the previous hotels. The room was small, with a lot of mosquitos and with traffic noise. Considering that this was the hotel we stayed the longest, we would prefer this hotel to hold a higher standard.

The two hotels we liked the most was the Tea factory hotel and the Cinnamon Lodge. Both of these hotels were just excellent and we wished we could stay longer. 


Guide
At the airport in Colombo we first met our guide for this trip, Muralie. From the first moment we met him until we said goodbye two weeks later, he was the biggest reason this trip was such a big success. Upon arrival we told him we were pregnant and that this quite possibly could make it difficult to do the longest trips. He was very understanding and came up with suggestions that we did not even know were possible. He altered the program according to our wishes, booked hotels and cancelled others.

He was very professional, knew all the best places to go whatever we wanted. We did quite a bit of shopping and made some good deals on both furniture and jewellery. This we would not have done if it had not been for the expertice of our guide.

When we now reflect back on the holiday, it is like we have been on vacation with a very good friend, who happened to also be an expert guide! We will recommend Muralie to all of our friends and family who wants to visit Sri Lanka. 


Events
The events as described in the program were all very interresting. The downside was that for us personally the program was a bit hectic. In order to do it all we would have to be on the road from early morning to late afternoon. This should be specified in the information from the travel agency. We would prefer to spend a little more time in each hotel. It is not easy to say which sights to drop, but maybe some of the tempels. Especially the Sigiriya rock and the safari were great events. 


The holiday in total
We had a great time in Sri Lanka and the holiday was a big success. We were thinking about cancelling the trip because of the pregnancy, but were very glad we did not. The reason it went so well must be credited to our guide, who took exceptionally good care of us. Sri Lanka as a country is a beautiful place and we will recomend this trip to all of our friends. 


 




Reisemål: Indonesia
Rundreise: Bali og Gili
Reiseperiode: Juli 2011
Antall reisende: 4 personer 


* * Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Skyhøye forventninger til Qatar, men synes ikke de skiller seg ut fra andre – og har på følelsen av at personale om bord på f.eks. Singapore eller Thai er en smule vennligere/hjerteligere/høfligere. Men det funket helt fint. 


**Flyplasser:

7 timers mellomlanding i Doha ble benyttet til sightseeing, shopping og middag i Souq Waqif – velidig spennende (og veldig varmt!). Selve flyplassen er ingenting å skryte av, men de holder vel på å bygge ny terminal så vidt jeg forstår.

Changi flyplass i Singapore derimot var en drøm J, virkelig lekker! Ved avreise fra Bali bør man ha god tid på flyplassen – mange butikker og fotmassasje-spa J!


* * Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Park Hotel Clarke Quay helt supert – vennlig service, fine rom, deilig basseng og fantastisk frokost – og bra beliggenhet. Hotellet har gratis shuttlebuss med mange avganger til sentrale steder i Singapore.

Litt kjedelige rom og bad på hotellet på Bali (spartansk), men nydelig anlegg og beliggenhet (kun en kort natt her).

Herlig hotell på Gili Trawangan – en hit med delvis utendørs bad (dusje under stjernehimmel!), vennlig service, god frokost og virkelig nydelig anlegg. Flott spa-avdeling, hadde verdens BESTE massasje her.


* * Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Supert! Flinke og vennlige guider og sjåfører hele veien! Vi var virkelig i gode hender og fikk masse informasjon (selv om det et par ganger var litt spennende om vi ble møtt og når – men det funket altså fint hver gang).


* * Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Ordner vanligvis “alt” selv og var spent denne gangen på å bruke et byrå. Men alt fungerte helt supert og vi følte oss som VIPer der vi ble hentet og fraktet rundt omkring mellom flyplasser, hoteller, båtkaier osv. Singapore er en vakker, ren og deilig by – vi havnet midt i Singapore Food Festival og koste oss med masse nydelig mat. Vi forelsket oss helt i Gili Trawangan og reiser gjerne tilbake dit. Lombok var også helt nydelig og betraktelig fredeligere enn Bali. Men Indonesere har litt å lære om rydding av søppel – det er underlig at de ønsker å bare la alt flyte. Strendene derimot er vakre og rene og fredeligere enn på Bali (mye grunnet muslimsk dominanse på Lombok).


* * Vurdering av service i forkant av turen.

Eastern Travel & Tours kommer vi til å bruke igjen. Rask og vennlig service fra begynnelse til slutt. Fin nettside var det første som lokket. Dette er vårt første “møte” med dere, men vi føler på oss at dere har god kunnskap om destinasjonene, er pålitelige og kan legge opp gode turer tilpasset individuelle behov. Anbefaler meget gjerne Eastern Travel & Tours til venner og bekjente.


* * Annet som dere ønsker å formidle.

Takket være dere “oppdaget” vi Gili Trawangan – en perle! Mye av æren for en helt fantastisk ferie går til dere – tusen takk!


 




Reisemål: Hong Kong og Indonesia
Rundreise: ID02 med stopover i Hong Kong
Reiseperiode: Juli 2011 
Antall reisende: 3 personer 


Flyselskap:
På hjemturen var flyet forsinket fra Hong Kong. Cathay Airways informerte ikke Lufthansa om dette. Vi kunne kanskje rukket flyet med veiledning om raskeste vei til gaten til Oslo-flyet. Vi rakk ikke flyet og ble sendt fra den ene terminalen til den andre fra Lufthansa til Cathay, som ikke var bemannet, tilbake til Lufthansa osv.

2 av oss kom hjem med Lufthansa litt senere på dagene og en av oss samt bagasjen med et SAS-fly. Her synes vi at Cathay Airway gjorde det unødvendig vanskelig for oss.

Ut over dette, svarte de tre ulike flyselskapene til vår tilfredshet.

Hotell

Hong Kong: Hyggelig, rent og sentralt beliggende og stort rom.

Bali: Herlig, her mangler man intet

Tur /Service i forkant

Vi er godt fornøyd med turen til en akseptabel pris. Vi setter pris på rådene vi fikk i forkant. Dere har vært flinke til å sy sammen en flyrute med ulike flyselskap med korte mellomlandinger og til å finne bra hoteller.

God og vennlig service i forkant.

Vi kommer nok tilbake til dere ved en senere anledning.


 




Reisemål: Indonesia
Rundreise: Bali
Reiseperiode: Juli 2011
Antall reisende: 7 personer


Vi hadde en fantastisk tur til Indonesia! Det var et supert reisemål som frister til flere besøk. Og vi er kjempetilfredse med servicen fra dere!


1. Lufthansa/Quatar Airways var et bra alternativ, særlig pga prisen dere hadde klart å finne. Det ble en ganske lang tur og vi var ikke klar over mellomlanding i Singapore på veien, men det gikk bra. Servicen om bord var god, men kanskje ikke så fantastisk som vi hadde drømt om. Entertainment systemet om bord på Quatar Airways er fantastisk. På veien hjem igjen hadde vi problemer med at Quatar Airways sitt personale i Denpassar/Bali mente at islendinger må ha visum til Norge. De viste oss noen sider fra IATA hvor de mente at dette var tilfellet. Da vi forklarte at det ikke er slik, ba de oss gå ut av terminalen og gå til en internett cafe for å finne dokumentasjon på nettet som sa at vi hadde rett, evt skaffe en erklæring fra myndighetene i løpet av en time. Jeg ringte dere og fikk god hjelp, og saken løste seg rett før avgang. Vi var de siste som sjekket inn og selskapet ba om unnskyldning og forståelse for at de måtte være sikre. Den reelle grunnen var nok at de ikke være gode nok i engelsk til å kunne lese regelverket riktig. Vi fikk bare 1 bording kort fra München til Oslo, og vi tror at det er fordi Quatar Airways ville at vi skulle innom Transit i Tyskland slik at de kunne se på visa spørsmålet en gang til.

2. Dere hadde booket to hoteller for oss og begge var veldig gode. Særlig KIDA VILLA BINTANG var fantastisk og et sted vi har veldig lyst til å besøke igjen for noen dager. Valget av Nusa Dua som base for oss var veldig riktig. Vi var en kort tur til Kuta Beach og er glade for at vi ikke bodde der. På MATA HARI TERBIT fikk vi ikke beskjed om når vi skulle bli hentet, men det løste seg etter å ha kontaktet dere. Hotellet prøvde å ringe nummeret på voucheren, men sa de ikke fikk svar første gang. Tror de fikk kontakt senere. På VILLA BINTANG fikk vi et eget brav med orientering om utsjekking, tidspunkt for henting osv. så det var helt perfekt.

3. Vi har hatt en opplevelsesrik tur til en veldig grei pris, blant annet takket være gode priser på flybillettene. Indonesia er et reisemål som frister. Vi hadde satt sammen en god del av dette selv og er veldig takknemlige for at vi kunne bruke Eastern Travel på deler og ikke kjøpe alt via dere og samtidig ha et godt samarbeid. Jeg legger ved hele programmet vårt, så kan dere se hva vi hadde satt opp.

4. De fleste av guidene og sjåførene hadde vi ikke bestilt via dere, men er fornøyd med de dere ordnet og de vi ordnet selv. Henting fra Villa Bintang til flyplassen på slutten var kanskje litt i overkant med egen bil til bagasje, og en minibuss for oss 7 med sjåfør og engelsk språklig guide for en tur på 25 min. Kjempeservice, men vi trengte det ikke så fint.

5. Det er en fryd å samarbeide med dere fordi dere er ærlige med oss ettersom vi er ganske reisevante så kan vi ordne mye selv og da blir det rimeligere. Dere er tydelige på når dere har virkelig gode tilbud og når vi sannsynligvis kan gjøre det like bra selv. Det setter vi stor pris på. Vi hadde behov for å endre på datoen for den ene overnattingen og det ordnet dere smidig og enkelt. Fantastisk service! Beklageligvis måtte vi bry der med 2 saker underveis, det blir forhåpentligvis ingen vane, men dere skal ha takk for god service også der og da.

6. Vi reiser som sagt mye og vil nok bruke dere igjen og så vil vi anbefale dere til andre slik som vi allerede har gjort og vi vet at det har gitt dere nye oppdrag. 





Reisemål: Kina, Vietnam og Kambodsja
Rundreise: Beijing med revidert VN04 - Avslappende Vietnam og Siem Reap
Reiseperiode: Juni / juli 2011
Antall reisende: 5 personer 


Vi er kjempefornøyd med turen – en skikkelig drømmereise med utrolig mange inntrykk! Alt gikk flott med unntak av følgende: I Nah Trang hadde vi bedt om connecting rooms. Dette fantes ikke i den standarden rommet var bestilt. Dette burde det vært opplyst om på forhånd, slik at vi kunne valgt et annet hotell eller fått muligheten til å velge en høyere standard til en høyere pris. Dette var veldig viktig for oss i og med at vi her hadde våre ’late dager’. I tillegg var det to senger på det ene rommet og en king size seng på det andre. For noen med små barn er det helt sikkert greit at barnet ligger i midten, men vår yngste er 10 år, og i største laget. Vi måtte derfor bestille en ekstraseng til henne – og det betalte vi nok 700,- for. Dette synes jeg var unødvendig, og i utgangspunktet hadde jeg tenkt å be om å få dette refundert hos dere. For øvrig så var hotellpersonalet i Nah trng veldig hyggelige og hotellet fint.


· Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet. Quatar i egen klasse, men også fornøyd med Vietnam Airlines. China Airlines var litt ’kjipere’ enn de øvrige

· Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen. Yndlingshotellet vårt ble Imperial i Hanoi, men vi var fornøyd alle steder. Litt språklige utfordringer på Angkor Home hotell, ved bestilling av middag, massasje med mer.

· Deres inntrykk av turen, generelt sett. Vi er kjempefornøyd med turen – en skikkelig drømmereise med utrolig mange inntrykk!

· Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen. Veldig fornøyd med alle sammen – Ginny og Nancy i Beijing var veldig flinke med døtrene våre og gode i engelsk! Ordnet mye ekstra for oss mens vi var der, type akrobatshow med mer. Mr Dung i Saigon var særdeles behagelig, og møtte oss på flyplassen med 2 skreddersydde dresser etter at vi hadde vært i Kambodsja og var på vei hjem. Denne ekstraservicen ville han ikke en gang ha betalt for siden han uansett skulle til flyplassen og levere noen andre gjester. Saphan (jeg aner jo ikke hvordan navnene skrives) i kambodsja gav et særdeles ærlig og sympatisk inntrykk, og også han tok jentene våre på en egen runde mens min mann, min sønn og jeg var oppe i et av tårnene i Angkor Wat der det var aldersgrense.

· Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen. Veldig bra. Skulle jeg gjort turen om igjen hadde jeg valgt en hel dag på muren, og gått fra et sted til et annet (en ’hike’), og evt kuttet ut Minggravene. Ellers kommer jeg ikke på noe jeg ville gjort annerledes.

· Vurdering av service i forkant av turen. Utmerket

· Annet som dere ønsker å formidle. Ikke som jeg kommer på



Takk for turen!!!





Reisemål:
Thailand
Rundreise: Bangkok og Hua Hin
Reiseperiode: Juni / juli 2011
Antall reisende: 2 personer 


Vi har hatt en veldig fin tur til Hua Hin, Yhailand og Bangkok.

Thai Airways var veldig bra å fly med. Kunne ikke sammenlignes med benplassen vi hadde på KLM i januar/februar.
Her kunne vi strekk bena og legge setene tilbake. Ingen problem med å sove.
Maten var ikke noe bedre en andre vi har reist med. Heller ikke servicen ombord. Tilbake var servicen mye bedre en nedover.
Nedover gikk de kun med drikkevogn 1 gang og ellers måtte en spørre. Vann fikk vi i bittersmå glass som ble tomme med en gang. Mye bedre å få 1 flaske og 1 glass slik vi har fått med andre selskap. Ellers er jo thai folk veldig blide og vennlige.

Vi bodde på Sailom Hotel i Hua Hin og her er det bra rom og veldig god mat. Et minus: De har ikke balkong til vært rom, men en stor felles til hver etasje. Dette viste vi om da vi bestilte, men pris og beliggenhet tatt i betraktning er dette et meget godt alternativ. De som jobber der er så vennlige og blide. Det ser ut til at de får et personlig forhold til gjestene sine. Det er en koselig resturant der hvor det kommer thaier fra hele omeng og bestiller bord. Faktisk veldig populær hørte vi av folk som er mye i Hua Hin. Hotellet tok 50 baht, underkant av kr.10,- pr. person i deres bil til sentrum. Tuk-tuk pris 100 baht tilbake ca.kr.20,-. Hotellet har også 2 suiter med kjempeterrasse og stue/kjøkken. Det er gratis handlær og senger på stranda. De har saltvannsbasseng og vanlig klorbasseng. 

Vi var i bryllup på V VILLAS et kjemeflott hotell i nærheten av Sailom med eget svømmebasseng til hver leilighet 2 eller 3 soverom, pluss felles.badebasseng . Mange av gjestene bodde også på Intercontinental hotell, dyrere enn vårt men vedlig bra. Levende gasspeis og flotte bassengområder. Her var også solstoler på stranda.

I Bangkok bodde vi på Rembrandt Hotell som ligger sentralt til. Bra mellomklassehotell.
Jeg anbefaler og ta en tur til Silom i Bangkok, der er en utrolig fin stemning. Thaidans og resturanter med krabber etc.

Vårt intrykk av turen er veldig positivt.

Guider og sjåfører var veldig bra. Tusen takk for at vi ble hentet på flyplassen og kjørt til Hua Hin og hentet der og til Rembrandt Hotell. Dette var utrolig godt gjort av dere.
Kan være sikker på at vi anfefaler Eastern Travel til alle.
Det var så mange som hadde trøbbel med å få noen til å kjøre seg til Hua Hin. 
Guiden sto med navnskilt da vi kom og vi var på hotellet i Hua Hin kl.9.15. De andre ankom først i 12-13 tiden.
Tusen takk for en flott tur.

Servicen i forkant av turen var kjempebra. Vi fikk svar på alt etterhvert som vi spurte om noen.
Så tusen takk til dere på Eastern, som vi anbefaler til alle.

Tilslutt vil jeg si: AYUTTHAYA-PROVINSEN Thailand tidligere hovedstad, den gylne byen. Sentrum i et imperium som dominerte nesten hele Sørøst Asia og varte i 400 år, inntil den ble ødelagt og plyndret av burmesiske i 1767 må besøkes. Der er også elefantridning som vi prøvde. Gøy. Det er ca. 10 mil å kjøre nord for Bangkok. Fine veier. Vi var også på floatingmarked i nærheten der.

TUSEN TAKK TIL DERE FOR ET FINT OPPLEGG OG HJELP BÅDE FØR OG UNDER TUREN. 

God sommer videre til dere.

 




Reisemål: Malaysia
Rundreise: MY02 - Eksotiske Malaysia - Kuala Lumpur og Langkawi
Reiseperiode:
Juli 2011
Antall reisende: 2 personer 


· Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Vi fløy med SAS og Qatar airways. Sistnevnte er visstnok rangert som 3. beste flyselskap men vi hadde ingen gode erfaringer med dette selskapet. Servicen var grei nok på flyet men det var svært vanskelig å forstå dem da de snakket veldig dårlig engelsk. Qatar klarte også å ”miste” baggasjen min på hjemturen og den ble stående i Doha i flere dager før de i det hele tatt ”giddet” å sende den på fly til København slik at SAS kunne få bragt den hjem til Oslo. Qatar svarte ikke på de X-antall henvendelsene fra SAS og det var svært fortvilende at Qatar ikke videresendte kofferten med første fly til København slik at jeg kunne få baggasjen. Jeg måtte reise til London noen dager etter hjemkomst uten å ha mottatt kofferten fra Doha.

Vi vil forsøke å unngå å reise med Qatar airways på fremtidige feriereiser. 


· Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Meget bra. 


· Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Særedeles bra. Vi er meget fornøyd. 


· Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Meget bra. 


· Vurdering av service i forkant av turen.

Meget bra. Vi er veldig fornøyd med dere tjenester.





Reisemål:
Sør-Afrika
Rundreise: SA02 - Rundreise i Sør-Afrika
Reiseperiode: Juni 2011
Antall reisende: 2 personer 


Vel hjemme etter en uforglemmelig rundtur i Sør-Afrika!!



Vurdering:

- Flyselskap: OK. Gammelt fly på nedtur, litt trangt. Måtte betale ekstra for å få de 2 bakerste setene på opptur, (ikke nedover), er det riktig?

- Hoteller: God standard, god service og mat. Beliggenhet kunne vært litt mer sentralt i fht sentrum i byene.

- Turen generelt: meget godt opplagt, fikk sett mye.

- Guide og sjåfør: svært bra. Kunnskaps rik guide og organiserte tur, opphold og deltagere godt. Sjåfør var dyktig og ikke minst galant/hjelpsom.

- Innhold/attraksjoner: For å få fullt utbytte av turen var det nødvendig å delta på turene Thompson ”solgte” ved siden av oppsatt program. Disse var litt i overkant dyre. Om en ikke var med hadde det blitt mange kjedelige timer på hotellet, da dette, for det meste, lå utenfor allfarvei.

- I Johannesburg kjøpte vi guided tur til Soweto, denne turen skulle absolutt vært på det generelle programmet.

- Service i forkant av turen var ok. Er usikker om dere var/er informert om at vi må kjøpe ”ekstra-turer” der nede for å få fullt utbytte? Disse turene kunne med fordel vært lagt inn i det generelle programmet da alternativet var å sitte på hotellet å vente på de som deltok. Turene var meget opplevelsesrike. Vi deltok på alle.

- Vi er stort sett fornøyd. Neste tur er ikke planlagt, men om det blir Afrika, så skal den inneholde flere dager med safari. 1 dag i Kruger-parken var alt for lite – skulle hatt 3 dager, minst. Der måtte vi også betale ekstra for åpen bil, noe som skulle være et ”must” på en slik tur. Sjåføren i jeepen var exellent og gjorde turen til en opplevelse.




Reisemål:
Thailand og Malaysia
Rundreise: MY05 - Paradisøya Pangkor Laut - 11 dager/10 netter med stopover i Bangkok
Reiseperiode: Juni 2011
Antall reisende: 2 personer 


Først vi vil si tusen takk for flott tur!

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet. 

meget bra, de endret plasser på fly på grun av vårt bryllup :)

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen. 

Amari meget bra
Pangkor Laut det var finneste stedet hvor vi var.
Crowne plaza veldig bra. Basegn - lite sol pga høye byggninger rundt. 

Deres inntrykk av turen, generelt sett.
Alt var veldig bra 

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen. 

Alle var dyktige sjafører. 

Vurdering av service i forkant av turen.
Service var på topp, spesielt Pangkor Laut. Det er en sted hvor hver man må gå til. 

Annet som dere ønsker å formidle.
Litt høye priser i Pangkor Laut, det er samme som i Norge og litt dyrere.

Vi er veldig fornøyde med pakkereise vi fikk fra dere og ønsker å motta tilbudt fra dere til neste sommer.





Reisemål:
Vietnam
Rundreise: VN09 - Luksus og velvære i eksotiske Vietnam 
Reiseperiode: Mai / juni 2011
Antall reisende: 2 personer 


Vi er utrolig fornøyde m alt. Din service før vi dro var formidabel, tusen takk. Hotellene var helt enormt bra. Jeg har kun store positive ord om hele opplevelsen og vil anbefale dere som byrå og den turen til alle som er interesserte. Tusen takk for all hjelp, vi er veldig takknemlige.






Reisemål:
Indonesia
Rundreise: ID02
Reiseperiode: April / mai 2011
Antall reisende: 2 personer 


Vi er vel hjemme etter en fantastisk tur til Bali.

Jeg må bare si at hele reisen i sin helhet var 100% vellykket, Flyreisene gikk uten problemer av noe slag når det gjaldt alle selskapene, jeg var litt spendt på Qatar Airlines men det var meget bra både når det gjaldt fly og service. Hotellet var helt topp, bedre enn forventet. Guiden og sjåføren som ble brukt gjorde en flott jobb og ga oss bra informasjon om Bali, slik at vi fikk max ut av vår reise.

Så jeg vil bare takke dere for flott tur, som gikk helt knirkefritt på alle plan hel fra starten av.





Reisemål:
Singapore, Thailand og Indonesia
Rundreise: Singapore, Koh Samui og Bintan Island
Reiseperiode: April 2011
Antall reisende: 2 personer


Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Sigapore Airlines var meget bra, litt trangt om plassen er det jo på Economy, men servicen var aldeles upåklagelig; alt du vil ha, når du vil ha det! Bankok Airways var også bra, god servering samt punktlig. Vi er i det hele tatt meget godt fornøyd med flyselskapene.


· Vurdering av hotell og dets service som ble brukt.

Renaissance Resort på Koh Samui var bare helt topp med fantastisk service – bemerkelsesverdig, faktisk! Tatt i betraktning det nettop har vært flom der nede, og mye ble skadet, har de satt anlegget i stand igjen på rekordtid og det fremstår som meget velholdt. Ekstra pluss for at det var rolig og fredelig samt veldig lite insekter.

Regent i Sigapore var også helt topp. Meget bra hotell med sentral beliggenhet og fenomenal service.

Bintan resorten var ikke helt på nivå med Koh Samui, men dette var jo stedet der vi skulle møte resten av reise-følget og derfor var dette en direkte bestilling og ikke del av Eastern's anbefaling. Det sagt; resorten var helt OK, men kanskje ikke på nivå med Marriot på Koh Samui (og det skal noe til…).


· Deres inntrykk av turen, generelt sett..

Meget bra inntrykk, Asia er trygt og godt, hyggelige mennesker, god mat og perfekt for å feriere.


· Vurdering av service i forkant av turen.

Topp her også! Fra vår første bestilling frem til avreise, måtte vi gjøre diverse endringer av steder, hoteller og tur-opplegg, og gjennom hele prosessen føler jeg at jeg har møtt den beste service fra dere. Jeg føler virkelig at dere har gjort 'det lille ekstra' for å optimalisere turen og opplevelsen for oss.


· Annet som dere ønsker å formidle.

Ikke annet enn en stor takk for at dette ble akkurat den drømme-turen vi ønsket!


 







Reisemål: Thailand
Rundreise: Bangkok og Phuket
Reiseperiode: Mars 2011
Antall reisende: 2 personer


Jeg vil selvfølgelig evaluere turen. Vi fikk regntiden i Phuket (knapt noen solglimt på 11 dager), noe som er svært kjedelig når man primært reiser for å ligge på stranden eller ønsker å besøke utvalgte steder rundt Phuket. Dette er selvfølgelig ikke noe verken dere eller andre (unntatt regngudene) kan noe for. Jeg vil foreta evaluering av de kulepunkter du har listet opp:



1) Flyselskapet Thai Airways har utmerket service og kvalitet. Et av de beste flyselskaper jeg har reist med.

2) Millenium Bangkok har høy kvalitet og jeg er meget fornøyd med dette hotellet. Ved ankomst til Millenium Resort i Phuket fikk vi oppgradert til Deluxe rom. Det rommet vi fikk tildelt var imidlertid med balkong uten dagslys (balkong med utsikt til vegg inne i resorten). I tillegg var ikke toalettet i orden. Etter klage fikk vi byttet til et annet Deluxe rom med utsikt til friluft. Ellers var jeg fornøyd med Millenium Resort Phuket.

3) Service i forkant av turen var helt utmerket.

4) Ingen andre kommentarer.







Reisemål:
Thailand
Rundreise: Phuket
Reiseperiode: Mars 2011
Antall reisende: 2 personer 

Dette var vår første reise til Østen, og forventingene var store.

Flyselskapet var gode på service og kvalitet.

Det eneste min mann hadde å klage på var plass til beina, han er 2 meter lang og trenger litt mer plass en vanlig.

Vi bestilte reise i siste liten og god beinplass var allerede reservert.

Kantary Bay hotell får alle mulige +++++ av oss, det var rent og velholdt, både inne og ute, god atmosfære.
Servicen var kjempe bra+++++
Frokosten var utmerket+++++
Sjåfører som hentet og returnerte oss til flyplassen var veldig hyggelige
og service innstilt+++++
Personalet i resepsjonen var veldig behjelpelige ++++

Servicen fra deg var utmerket, du svarte på spørsmål og var imøtekommende++
+++

Annet som vi ønsker å formidle er at det ble litt for stille for oss etter en uke, da ønsket vi
litt mer liv rundt oss, og tok inn på hotell på Katie Bay i fire dager, for å kjenne på turismen
og shoppe litt.

Hvis det blir en ny tur til Thailand tror jeg vi kommer til å bestille hotell og opphold på Karon Beach, som var det stedet som tiltalte oss mest, da vi besøkte og var innom beachene på vestsiden av øya. På oss så virket det som midt i mellom Patong Beach (for mye turisme for oss) og Katie Beach, men
det må jo prøves.

Vi var også på utflukt til Phi Phi, The Beach, Monkey Iceland og Kai Iceland, veldig fint å se.

Hvis det blir ny tur, så blir det også direkte til Phuket, ikke mellomlanding i Hong Kong, det ble litt
langt på hjemreisen.





 

Reisemål:
Thailand
Rundreise: Koh Chang
Reiseperiode: Mars 2011
Antall reisende: 2 personer 



Vi er tilbake etter 19 dgr på Hot Dusit Princess og vil gi en tilbakemelding. Hotellet var 3 år mens vi var der noe som ble feiret ettertrykkelig. Plasseringen av hotellet er utmerket og er et ideelt sted for barnefamilier.


Det er imidlertid ikke et sted for lengre opphold. Menyen for lunch og middag er begrenset og stranden er nesten ubrukelig til bading. Den er steinete og jørmete.


Poolen er utmerket men med nedslitte madrasser.


Personalet er i toppklasse og yter utmerket service.  


Vårt rom var sparsomt møblert for sittemuligheter men ellers bra.


Det er ikke muligheter for shopping i nærområdet men hotellet ordner med transport etter behov.

Hotellet anbefales for opphold max. 4 til 5 dager.

Transporten som agenten arrrangsjerte fungerte utmerket.


Vi er fornøyd med oppholdet men reisen ble i det slitsomste laget.





 

Reisemål:
Thailand
Rundreise:  TH01 - Absolutt Thailand - 16 dager/15 netter 
Reiseperiode: Februar/mars 2011
Antall reisende: 2 personer 




Vi er kjempefornøyd med turen:)
 
-  Flyene på turen var helt greie, men vi vil nok IKKE reise med China air igjen. Der er det for dårlig service. (de serverte vin i små medisinglass)
-  Hotellene var vi veldig fornøyd med:)
-  Guidene var flinke, bortsett fra guiden på bussen fra Bankok te Kwai. Han var ubrukelig....kunne for dårlig engelsk, og SKRAVLA og gjentok seg selv hele tiden. Guiden i Chiang Mai var TOPP!!
 
-  Sjåførene var flinke:)
-  Vi var veldig fornøyd med utfluktene:) De svarte til forventningene og mer til:) Helt perfekt med halve dager. ( innhold på utflukter var en av grunnene til at vi valgte dere. ) De andre reiseselskapene hadde for mye templer.
 
Denne turen var fantastisk og frister til gjentagelse. Vi har anbefalt dere til venner og kjente!!
 
Tusen takk!!






 


Reisemål: Vietnam
Rundreise: VN04 - Avslappende Vietnam - 14 dager/13 netter
Reiseperiode: Februar/mars 2011
Antall reisende: 4 personer 


Vi har hatt en fantastisk reise gjennom Vietnam:


·         Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet. 


Vi er godt fornøyd med de fleste av turens flyreiser. Vietnam airlines bærer preg av gamle slitte fly, men på de korte reisene betydde dette ikke mye.... Vi var spent på hvordan det skulle gå med bare 1 time i Hong Kong på turen ned. Dette ble vel gjennomført av gode representater fra Cathay p. som fulgte oss hele veien fra gate til gate! Veldig god service på Cathay p. 


·         Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen. 


Alle hotellene var meget bra. Hotellet i Nha Trang var helt supert. I Ho Chi Minh var også hotellet bra, men det bar preg av å ha vært et gammelt flott hotell da det en gang var nytt. Nå var det begynt å bli gammet, men fantastisk beliggenhet. Vi er totalt sett veldig godt fornøyde med hotellene. Connecting room var supert! 


·         Deres inntrykk av turen, generelt sett. 


Vi sitter igjen med en opplevelse at vi har hatt en fantastisk reise. Kjempefornøyd med det meste under reisen. 


·         Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen. 


Både guider og sjafører var hyggelige og hjelpsomme. Spesielt guiden i Hanoi og Nha Trang. LItt vanskelig å forstå de til tider pga noe spesiell uttale på engelsken. Dette var forøvring ikke noe problem, men under guiding begrenser det seg hvor mange ganger en orker å si "beklager hva sa du nå?".. gikk som tidligere nevnt stort sett bra. 


·         Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen. 


Attraksjoner og utflukter var bra. Spesielt vi voksne var godt fornøyde. Det å ha blandt annet en egen båt når vi var på båttur føltes luksus, men var veldig behagelig da vi kunnne ta turen i vårt tempo, og ikke ta hensyn til en stor gruppe.   


·         Vurdering av service i forkant av turen.  


Vi er godt fornøyde med dere. Var litt spent på om vi fikk billetter og at alt gikk i orden mtp en slik dyr reise som vi betalte før å ha fått så mye dokumentasjon på at alt var i boks. Men- det var ikke noe problemer mtp dette.  


·         Annet som dere ønsker å formidle. 


Takk for god service og fine opplevelser. Vi kommer nok til å undersøke pris hos dere neste gang vi skal ut å reise igjen. 





 

Reisemål:
Thailand
Rundreise: Hua Hin
Reiseperiode: Februar/mars 2011
Antall reisende: 4 personer 


Vi var veldig fornøyd med ferieoppholdet, service på Thai Air var som ventet veldig bra, men vår yngre garde likte Boeing 777 bedre enn returflyet av typen 747. Uheldig med plasseringen som gjorde at Tv skjermen var umulig å benytte.


Hotellet var helt greit, god mat, veldig hyggelig og hjelpsom betjening, snakket godt engelsk, bare positivt om Chom View. 


Beste ferien ever!


Veldig godt fornøyd med transporttilbudet vi fikk, seriøse og komfortable.


Godt førnøyd med hjelpen på forhånd av turen, vi fikk ordnet et godt alternativ selv om vi hadde litt dårlig tid.


Altså generelt veldig godt fornøyd med turen, neste ferietur går nok i østlig retning neste gang også, vi er nok ferdige med The Canary Islands:)







Reisemål:
Thailand
Rundreise: Phuket
Reiseperiode: Februar/mars 2011
Antall reisende: 5 personer 


Avista Resort & Spa var veldig bra hotell å bo på, god service, fine rom og fasiliteter og rent og pent. Guiden og sjåføren som ble brukt gjennom reisen var hjelpsomme og punktlige. Vi var uheldige på tur nedover, det ble en ekstra natt i Frankfurt p.g.a. Teknisk feil på flyet. Lufthansa sine fly på ruten Frankfurt – Bangkok og retur Singapore – Frankfurt bar preg av å være gamle. Reiseselskapet har vi ingen ting å utsette på, så vi er veldig godt fornøyd med ferieturen.


Bruker dere gjerne igjen på neste ferietur hvis det passer slik.




 






Reisemål:
Indonesia
Rundreise: Bali og Nusa Lembongan
Reiseperiode: Februar/mars 2011
Antall reisende: 4 personer 

Vi kom tilbake på onsdag kveld, og er strålende fornøyd! Kan vel nesten ikke huske en ferie der alt det logistiske/organisasjonsmessige har fungert så til de grader knirkefritt. Våre barn har utnevnt Qatar Airways til verdens beste flyselskap. Både Sanur Beach og Tanis villas var utmerkede overnattingssteder. Den personlige servicen på sistnevnte må spesielt påpekes. Neste gang vi planlegger ferie i Asia kommer dere til å høre fra oss. 





Reisemål: Thailand
Rundreise:  Bangkok, Kanchanaburi, River Kwai, Krabi og Phi-Phi
Reiseperiode: Februar/mars 2011
Antall reisende: 6 personer


Ja, nå er vi kommet oss hjem etter en fantastisk tur til Thailand.


Jeg skal gå igjennom punktene dere ønsker svar på.


Flyselskapene - Vi reiste med Swiss fra Oslo-Zurich-Bangkok. Vi er veldig fornøyd med servicen vi fikk og personalet var hyggelige og hjelpsomme. Det vi var litt overrasket over med flyet mellom Zurich-Bangkok, var setene og benplassen. Det var trangt og dårlig plass. Det gjorde det derfor vanskeligere å slappe av og å få sove på den lange turen. 


Thai Air var fantastisk på alle måter, både service, personalet og plassen til kropp og ben.


 
Hotellene - Alle hotellene var kjempeflotte. Både Rembrandt i Bangkok og Krabi Thai Village var flotte hoteller med store rom, god service og hyggelige mennesker. Alt fungerte veldig bra. Jungel Raft hotell på elven Kwai var eksotisk og fantastisk flott. Vi var litt ekstra spente på det og vi ble svært positivt overrasket. Veldig glad for at dere foreslo det stedet for oss. Ved en eventuell neste gang kommer vi til å bli der lenger.


Guider  og sjåfører
. Vi ble svært godt mottatt av alle som tok seg av oss. Alle guidene, Annie, Sam, Patrik med fler, var fantastisk blide og hjelpsomme. De brukte masse tid på oss og strakk seg nok langt for at vi skulle ha det bra, og det hadde vi. Sjåførene som kjørte oss, hadde vi ikke så mye med å gjøre, men alle gjorde den jobben de skulle og var blide og hyggelige.


Attraksjoner og utflukter
- Vi fikk en fin dag i Bangkok og Annie tok oss med rundt til de stedene som som stod på programmet, og det var veldig bra. Spennende å se Grand Palass. På Jungel Raft Hotell fikk vi Sam som guide, og han tok oss med på flotte turer. Han var veldig flink og hadde masse kunnskap om de stedene vi var. Utfluktene var spennende og lærerike. Sam var sammen med oss alle dagene vi var der, fra morgen til kveld. Utflukten i Krabi, med tur til Phi Phi, var fantastisk flott og morsom. veldig godt gjennomført. 


Turen generelt 
Vi er veldig godt fornøyd med turen vår. Kunne nok ikke vært noe bedre. Alle ting gikk som smurt og ingenting sviktet. Frister til gjenntagelse. 


Eastern Travel. Vi føler oss veldig godt ivaretatt av dere i Eastern Travel. Dere har gjort en kjempeflott jobb for at vi skulle få en fin ferie. Dere har gitt oss gode anbefalinger og god service. Takk for flott opplegg og en velykket tur. Muligheten for at vi kommer tilbake til dere ved en senere anledning, er stor:o)







 




Reisemål:
Indonesia
Rundreise:  ID02 - Bali og 5*-hotell for knallpris - 7 netter
Reiseperiode: Februar/mars 2011
Antall reisende: 3 personer


   ·         Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og
     kvalitet.        



Qatar Airways er meget bra, og jeg bruker dem hele tiden
     siden jeg bor i Qatar.



 ·         Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

InterContinental Bali Resort holder meget god standard i forhold til
     prisen som ble betalt.

     
     ·         Vurdering av service i forkant av turen.

     God




     ·         Annet som dere ønsker å formidle.
     Benytter gjerne Eastern Travel på nytt ved senere anledning. 




 


Reisemål: Vietnam
Rundreise:  VN01 - Opplev Vietnams høydepunkter - 8 dager/7 netter med forlengelse i Nha Trang
Reiseperiode: Februar 2011
Antall reisende: 5 personer


Vi hadde en kjempefin tur og alt var veldig godt organisert. her er tilbakemeldingene:



Flyselskap

Thai - god service, litt under middels mat.


Vietnam Airlines - litt gamle fly, men alt gikk som det skulle. God service. 


Hotell


Viet hotel Hanoi - fikk først et rom i betong uten vindu som luktet mugg. men vi fikk byttet det til et bedre. Ellers var det kjempegod service og veldig bra beliggenhet. Lett tilgang til internet. Alt i alt et veldig godt valg.


Villa Hue - hotell og samtidig college for studenter i turisme. Artig kombinasjon, vi så mange studenter som lærte å vaske gulv og legge fine sjokolader på puten. Veldig fine rom og veldig bra service.


Riverside Resort i Hoi An. Nydelig hotell, idyllisk beliggende ved elven med nydelig resaurant med utsikt over elven. Fine rom. Skulle gjerne ha vært der en dag til


 
Six Senses Nihn Van Bay. Aldeles nydelig sted med fantastisk arkitektur, spa og strand. Men levde ikke helt opp til service i forhold til pris. To i reisefølget ble matforgiftet i to dager av en hummer som kostet utrolig mye. Det var såvidt vi slapp å betale for måltidet for de to. I tillegg ble jeg frastjålet min mobil fra rommet. Tennisutstyret var også for dårlig. Ved utsjekking fikk vi en annen sin regning. Fikk etter hvert byttet til riktig regning, men den inneholdt mye feil og det tok utrolig lang tid. Et nydelig sted med stort potensiale, men som ennå ikke helt "er der" 


Elios hotel - veldig bra beliggenhet og restaurant med utsikt over saigon. Helt OK hotell. Her ble også en mobil stjålet fra rommet.




Inntrykk av turen


Fantastisk tur. opplevde utrolig mye på 10 dager. Hele opplegget var veldig godt organisert. Alle guidene kom når de skulle, vi ble hentet på hotellet så tidlig om morgenen at vi var fremme på neste sted uten å miste dagen. På den måten fikk vi maksimalt ut av tiden. Passelig blanding av severdigheter, bading og mer severdigheter. Det aller beste var guidene.


Guider og sjåfører
Veldig flinke guider som gav oss utrolig mye bra informasjon. Vi har lært veldig mye om Vietnam. 


Guiden i Hue var alt for dårlig i engelsk, så det fikk vi ikke noe ut av, men alle de tre andre var fantastiske. Sjåførene var også flinke.

Guiden i Hanoi var kunnskapsrik og flink til å fortelle og passe på oss. Lurt med oransje jakke, så vi kunne finne ham.


Guiden Thai som tok oss fra Hue til Hoi An, Marble Mountain var veldig flink, god i engelsk (engelsklærer i Vietnam), veldig sympatisk og kunnskapsrik og lærte oss veldig mye om Vietnam. Da jeg glemte Ipaden min på rommet i Hoi An, sørget han for å få bragt den til neste hotell Six Senses). Det var helt supert, kan du takke ham fra meg?

Guiden Thuan i Saigon var morsom, veldig god i engelsk og full av liv. Han fortalte også masse om Vietnam.




Kvalitet/innhold attraksjoner


Veldig fin blanding av attraksjoner, og vi fikk med oss det aller meste. Halongbukten var spennende med lunch om bord. Der hadde vært en stor ulykke med 12 omkomne turister rett før vi kom. De kjørte båt på samme måte som scooter,- bare kjør på og håp at det går bra. 

Sykkelturen i Hanoi var utrolig spennende. Templer og pagoder også.I Hue ble vi kanskje litt mettet av enda flere pagoder med en guide som ikke var så bra, og det var kaldt på parfymefloden. Men lunchen på vei fra pagodene var veldig bra i en koselig restaurant (oppsats av vårruller og gulrot formet som en fugl og mye annet spennende). Og keiserbyen var jo også spennene.


Turen til Hoi An var veldig bra, særlig siden vi hadde så flink guide (Thai). Vi passerte en munk som var på vandring fra Hanoi til Saigon, med mange mennesker i følge bak,- han skulle visst bli Buddah? Marble Mountain var flott og Hoi An koselig. 

I Saigon fikk vi sett templer og den franske delen. Særlig interessant var postkontoret, der Thuang demonstrerte hvordan pengeoverføringer skjer (ingen bank, men pengene sendes i en konvolutt i posten). Siste dagen i Saigon fikk vi også lagt inn CuChi tunellene. Det var veldig interessant. Og til slutt krigsmuseet som viste krigens grusomheter.


Service i forkant av turen
Servicen fra dere var utrolig bra. Jeg henvendte meg til flere turoperatører, men valgte Eastern travel pga raske og gode tilbakemeldinger. Det var et godt valg, jeg anbefaler nå Eastern travel til alle jeg snakker med. Reiser gjerne med dere igjen,- hvor går turen neste gang mon tro?


Takk for turen! 





 

 


Reisemål: Thailand
Rundreise:  TH03 – Rundreise i Thailand
Reiseperiode: Februar 2011
Antall reisende: 4 personer



Da er vi vel hjemme igjen.

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet:
 
Veldig fornøyd. Da vi reiste fra Phuket til Koh Samui fikk vi dessuten vite at vi hadde tilgang til Bangkok Air sin Lounge. Dette bør dere ta med i Deres markedsføring
 


·         Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.


 Veldig god standard samt tilpasset oss som barnefamile


 


·         Deres inntrykk av turen, generelt sett.


 Total inntrykket vårt er at dette er en av de beste ferieturene vi har hatt !! Dette vil vi anbefale til alle vi kjenner :-)


·         Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen
.


Av guidene i Bangkok og Phuket fikk vi veldig god service, guiding og service. Vi fikk høre at vi kunne ringe dem "døgnet rundt" dersom vi trengte hjelp. 

Vi er derimot misfornøyd med guiden i Koh Samui. Hun satt stor sett og pratet i telefonen på vei fra flyplassen og til hotellet. Vi fikk ingen informasjon om stedet. Vi måtte selv ta kontakt med selskapet for å høre når de skulle komme å hentet oss avreisedagen.

 



·         Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen


Fin variasjon og bra innhold på attraksjonene !!


 


·         Vurdering av service i forkant av turen.  

 Utmerket !!






Reisemål:
Vietnam
Rundreise:  VN01 - Opplev Vietnams høydepunkter - 8 dager/7 netter med forlengelse i Mui Ne
Reiseperiode: Februar 2011
Antall reisende: 2 personer


Turen var alt i alt veldig bra. Selvfølgelig litt synd med Halong Bay, men det var uansett mye fint å se. 

Til vår vurdering: 



  • Da flyet vårt ut fra Gardermoen ble nesten to timer forsinket, booket British Airways oss om til en Thai Airways flight London-Bangkok som vi allerede da ikke hadde mulighet til å rekke. Personalet på Thai i London mente at BA i Oslo heller burde ha booket oss inn på en BA flight som gikk nesten samtidig, da hadde vi sannsynligvis rukket det ettersom vi da ikke hadde behøvd å sjekke inn på nytt.
    Vi endte opp på en Quantas flight til Singapore, som var veldig bra. Alle kortdistanse-flightene i Vietnam var helt greie, og Cathay tilbake fra Hong-Kong til London var bra, men en god del enklere enn Quantas.






  • Hotellene var stort sett som vi hadde ventet. Det var en jevn stigning fra Hanoi (relativ enkel standard, men OK) til Mui Ne (nesten luksus). Hadde litt problemer i HCMC, hvor vi ikke fikk varmtvann før den andre dagen, men ellers var alt bra.





  • Turen i alt var veldig bra. Ettersom vi reiste mye rundt, fikk vi en del transport-tid (flyet DaNang-HCMC var noen timer forsinket), så vi burde kanskje tatt oss litt mer tid på hvert sted.





  • Etter å ha vent oss til den Vietnamesiske måten å snakke engelsk på (litt vanskelig å forstå i starten), fikk vi mye utbytte av Guidene våre. Spesielt guiden i Hue-HoiAn-DaNang var en behagelig type, ettersom han tok det litt mer med ro, og lot oss bestemme tempoet. De andre to var veldig dyktige og kunnskapsrike, men de kunne til tider bli litt "hektiske". Sjåførene var alle dyktige.





  • Attraksjonene og utfluktene var absolutt bra. Vi hadde kanskje litt lite tid i Mekong deltaet, men dette var vår egen skyld ettersom vi måtte være tilbake i byen innen klokken 17. Det var selvfølgelig synd at vi gikk glipp av Halong Bay pga. forsinkelsen.





  • All kontakt i forkant av turen var klar og bra.





  • Ellers ikke noe spesielt å melde. Takk for ett godt organisert opplegg.



 





Reisemål: Vietnam
Rundreise: VN01 - Opplev Vietnams høydepunkter - 8 dager/7 netter 
Reiseperiode: Februar 2011
Antall reisende: 3 personer 




Turen var stort sett som forventet. Vi besøkte mange interessante steder, og vi har følgende kommenterer til turopplegget.

Thai air har vi reist med mange ganger og de har en helt OK standard på sin turistklasse.


Hotellene som vi bodde på var meget bra og kan absolutt anbefales. De lå også sentralt til.


Generelt sett dekket turen mange sider av Vietnams historie, dette er ting som vi fant interessant.


Svakheten på opplegget ligger i kvaliteten på guidene. De to første vi møtte var entuastiske ga oss informasjon om landet og de serverdigheter vi besøkte.


Den beste var han som møtte oss i Da Nang. Han som møtte oss i Saigon var vi meget missfornøyd med.

Alle hadde en engelsk uttale som var vanskelig å forstå. De kunne "leksen" sin, men når vi kom med spørsmål var de ikke god nok i engelsk til å gi fornuftige svar.


Med andre ord vi kunne ønsket oss guider med litt bedre språkkunskaper. (jeg har arbeidet i de fleste verdensdeler og har hatt engelsk som arbeidsspråk i over 40 år og har ikke problemer med å kommunisere på engelsk)


Med untak av Saigon var kvaliteten/innholdet i av attraksjonene og utfluktene som vi hadde forventet. Transport fasilitetene var helt greie og sjåførene var det heller ikke noe å utsette på.


Vi ankom Saigon ca kl 1100, ble møtt av guiden og kjørt til en restaurant for lusj, en meget bra restaurant, og etter lusj direkte til hotellet. Her forlot guiden oss med beskjed at han henter oss neste morgen kl 0930. Dette var ikke helt tråd med det vi hadde forvente. Vi spurte om han kunne anbefale noen gode spisesteder og hvor vi ellers fant intetressante steder å besøke, men han kom ikke opp med noe forslag i det heletatt. Dette var ikke noe stor katastrofe for oss, for vi er vant til å ta oss fram på egenhand, men vi hadde forventet mer av en guide.


Neste dag ble vi hentet som avtalt og kjørte direkte til fergekaien i Mekong deltaet. Vi ble fraktet tvers over elven til Phoenixøya ble plassert i en bar hvor det ble framført litt sang og musikk og deretter gikk turen til en hagerestaurant. Etter at vi hadde spist retunerte vi til Hotellet. Vi var tilbake i Saigon ca 1530. Vi var meget missfornøyd med guiden og opplegget hans. Vi tok det opp med han veldig tidlig og som plaster på såret skulle vi få en liten rotur langs en kanal på øya. Denne dagen synes vi var totalt bortkastet. Vi fikk ikke båtcruise langs elven, det var kun en direkte fergetur til øya og tilbake så vi syntes det var en unødig lang tur for kun å spise en lusj. Guiden var taus eller helt fraværende på mestedelen av denne turen. På veg tilbake fra Mekong sov han mesteparten av bilturen og dette var en tur vi ville hatt like stort utbytte av uten guiding.

Etter at vi hadde fortalt han hvor missfornøyd vi var med han som guide tok han guidingen alvorlig og gjorde en skikkelig job den siste dagen. Han ga oss en tur rundt i Saigon som vi var fornøyd med.

Når det gjelder servicen i forkant av turen er jeg veldig godt fornøyd.


Temaet for turen synes vi er meget bra, men hvor vellykket en slik tur blir står og faller på kvaliteten an guidingen. Vår tur ville vært helt perfekt om guidene hadde vært litt bedre å kommunisere på engelsk.


Tross mine kommentarer vil jeg nok si til mine venner som ikke har vært i Vietnam at dette landet bør de reise til og følge den samme ruten som vi gjorde.


Håper at dette kan være med på å forbedre opplegget som jeg i utgangspunktet synes er bra. Saigon ødela vårt intrykk av et godt produkt.










Reisemål: India
Rundreise: IN02 - Fargerike India - 14 dager/13 netter
Reiseperiode: Januar/februar 2011
Antall reisende: 2 personer




Vel tilbake etter en flott tur.


Her er våre vurderinger:


Flyselskaper: 


Swiss Airlines/Brussel Airlines (ombooking på grunn av teknisk feil/forsinkelser). Swiss Airlines hadde svært bra komfort og service. 


Brussel Airlines hadde den desidert dårligste flymaten. Kjøpte en slags varmrett som var elendig.


Jet Airlines (retur til Norge) hadde god service og komfort.


Innenlands fly i India: JetSpice og Kingfisher.  God kvalitet/service og komfort.




Hoteller:


Aura de Asia: Dårligste på hele turen. Knallharde sengemadrasser, dårlig frokost. Men ikke verre enn at det likevel var greit.


Utkarsh Villas, Agra: Veldig bra på alle måter.


Libra, Jaipur: Veldig bra på alle måter.


Avenue Regent, Cochin: Veldig bra, men det luktet litt gammelt.


Travancore Heritage, Kvolam: Veldig bra - selv om aircondition-anlegget slo seg vrangt.





Inntrykk av turen genrelt sett:


Veldig bra sammensatt tur med stor variasjon i opplevelser.


Kovalam: Flott plass, men store bølger var en strek i regninga med tanke på bading. Hadde dog både avslappende og interssante dager.


Oppsummert; skulle gjerne ha hatt en ekstra dag i New Delhi og Mumbai.I Mumbai hyrte vi egen sjåfør som tok oss med rundt i seks timer før flyavgang. Vel anvendt tid mot å sitte på flyplassen.


Guider:
Kunnskapsrike og hyggelige. 


Guiden i Cochin var dog vel ivrig på å understreke når hans jobb var over for dagen. 


Sjåfører:
Korrekte, hyggelige og gode. Følte oss trygge hele veien.


Kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene:


Veldig bra. Høydepunktet ble båtturen fra Allepey. Kjempe-opplegg!


New Delhi med blant annet  Chandi Chowk var også veldig interessant. Her skulle vi gjerne hatt mer tid. 


Taj Mahal i Agra var flott, vi slapp unna lange køer. Kveldsforestilling i Agra med teater og dans som viste Taj Mahals historie: Kjempebra - må være inkludert i turen! 


Red Fort: ok. Fatehpur Sikri: ok.


Jaipur: Interessant by/folkeliv. Amber fort: bra/imponerende. Elefant-turen opp var ingen høydarere. Men, men...


Steinobservatoriet: Interessant. 


Cochin: Interessant historie/omvisning, men litt plagsomt å gå gjennom synagoge-gaten. Ble til slutt loset inn på kjøp, kjøp, kjøp da vi trodde vi skulle få se et kryddermarked. 


Katakahli Dance Drama: Interessant. Fin opplevelse!


Service i forkant av turen: Veldig bra, med et klart unntak: Beskjed om at inngangspenger til attraksjoner ikke er inkludert i prisen bør formidles tidligere enn et par dager før avreise. Ja, det bør gå klart fram av programmet. Slik det faktisk står i programmet, må det forstås slik at dette er inkludert. Slikt skaper unødvendig irritasjon, selv om det ikke er snakk om de helt store penger. 


Ellers var alle representanter i India korrekte og hyggelige. Da de oppstod en misforståelse vedrørende betaling/transport/guiding siste dag(er), ble det raskt ryddet opp. 




 




Reisemål: Thailand
Rundreise: TH03 – Rundreise i Thailand
Reiseperiode: Januar/februar 2011
Antall reisende: 2 personer




Vi er vel tilbake fra vår Thailandtur.


Da vi landet i Bangkok sto det en ung smilende mann som het Tao og tok i mot oss. Siden gikk all transport, inn -og utsjekking og oppmøter på flyplassene på skinner. Ingen svikt i noe ledd. Vi hadde hyggelig omvisning i Bangkok av nevnte Tao og han ordnet også med middagscruise  på Chao Praya for oss.


Alle guidene/vertene var hyggelige, men det ble spesielt med ao som også eskorterte oss til flyplassen på hjemreisen. Han ventet på oss med åpne armer, klem og et stort smil. God representant for landet sitt.

Det eneste vi kan nevne som litt negativt var utflukten i Koa Samui ut til National Maritim Park. Det var en 2-timers tur hver vei i en ukomfertabel båt. Hadde trodd at transporten gikk med speedbåt. Men når vi først kom dit ut så deltok vi kanoroing og hadde en flott dag. Det var forøvrig den eneste dagen med opphold under oppholdet på Koh Samui. Regntiden var litt på overtid i år, men vi er ikke så avhengig av sol hele tiden, så vi benyttet tiden til et par golfrunder på to spektakulære golfbaner.


Ibis-kjeden er hotell for de som ikke skal være for lenge på et sted. For oss fungerte de bra fordi vi var på farten hele tiden. Særlig beliggenheten i Bangkok - like ved elven - og på Koh Samui -like ved stranden - var bra.
God service fra de ansatte.



Summa sumarum er vi godt fornøyde med turen. Hvis dere har tilbud på turer til Nord-Thailand eller andre reisemål i Asia så hører vi gjerne fra dere.






Reisemål: Thailand
Rundreise: Bangkok og Phuket
Reiseperiode: Januar/februar 2011
Antall reisende: 2 personer


Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Vi reiste med Thai Airways hele veien. Her er det vanskelig å finne noe å sette fingeren på. Det måtte kanskje være at det tidvis kan være vanskelig å forstå budskapet over høytaleren i flyet. Men alt i alt vil jeg si: Perfekt.



· Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Hotel Cape Panwa i Phuket er et meget bra hotell med god service. Hyggelig, flott betjening. Personalet er ikke alltid like stive i engelsk, riktignok, men det gikk bra. Jeg opplevde betjeningspanelet for luftavkjølingen på hotellrommet litt klønete – små skrift, vanskelig å lese, vanskelig å operere (de burde vurdert samme leverandør som på Chatrium Suites i Bangkok – som hadde et meget brukervennlig AC-panel!) Dessuten kanskje litt underlig at hotellet ber om oppgjør allerede etter en uke, til tross for at de har mottatt mitt kredittkort og har hatt mulighet for å reservere et passende beløp på kortet. Men skitt au – et meget bra hotell med god service.



· Deres inntrykk av turen, generelt sett.

MEGET BRA!



· Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Vi ble møtt ved flyplassens utgang, både i Phuket og Bangkok, samt på de respektive hoteller ved avreise, av turguider pluss sjåfør. På flyplassene – med skilt med vårt/våre navn på. Det er utrolig viktig at dette fungerer, og det gjorde det. BRA! Det ble forsinkelse på ca. 30 min. i Phuket på veien ned, før vår bil endelig kom, men pytt. Vi er samlet sett godt fornøyd. Vår vurdering av Mint i Bangkok har du allerede fått. Fremragende!



· Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Vi deltok i to utflukter i Phuket – Coral Islands og en handletur til et kjøpesenter utenfor Phuket. Alt fungerte utmerket.



· Vurdering av service i forkant av turen.

Utmerket service med gode svar på alle spørsmål. For meg fungerer det utmerket at (all) kommunikasjon foregår på e-post.



· Annet som dere ønsker å formidle.

All den stund ditt selskap er lite og relativt ukjent (jeg kjente i hvert fall ikke til det) mener jeg det ville vært en god ide å sende noen lenker til kunder, eksempelvis slik:



· Vil du vite mer om Eastern Travel, klikk her: (og her kunne man eks.vis gitt informasjon om hvor lenge selskapet har eksistert, eierforhold, antall ansatte, omsetning, driftsresultat, egenkapital m.m.)

· Vil du vite mer om hva våre kunder sier om oss, klikk her:


Formålet er naturligvis å skape trygghet for kundene at man ikke risikerer tap ved innbetaling av store beløp til dekning av flybilletter, hotell m.m. At selskapet er medlem av Reisegarantifondet er jeg oppmerksom på.


Mer kommer jeg ikke på. Oppsummert: Meget bra!